PKO Finat dostarcza szeroki wachlarz usług dostępnych w ramach Konta Inteligo oraz kanału iPKO.
Ubezpieczenia
PKO Finat jest agentem ubezpieczeniowym PZU S.A. oferującym sprzedaż ubezpieczeń w serwisie transakcyjnym Inteligo.
W ofercie PKO Finat są następujące ubezpieczenia:
PZU Dom
W ramach PZU DOM można ubezpieczyć nieruchomości:
- budynki mieszkalne - także na etapie budowy,
- lokale mieszkalne,
- garaże w połączeniu z budynkiem mieszkalnym lub budynkiem mieszkalnym w stadium zabudowy.
Ubezpieczenie może objąć również ruchomości domowe i stałe elementy.
Wojażer - PZU Pomoc w Podróży
W ramach ubezpieczenia Wojażer – PZU Pomoc w Podróży można ubezpieczyć podróżujących na czas wyjazdu krajowego i zagranicznego w celu:
- turystycznym,
- uprawiania sportów (również wyczynowo i wysokiego ryzyka)
- podjęcia nauki,
- podjęcia pracy.
Złoto i srebro inwestycyjne
PKO Finat wspólnie z Mennicą Polską realizuje sprzedaż online złota inwestycyjnego, sztabek srebra, monet kolekcjonerskich oraz numizmatów.
Model oferowania usług online uwzględnia również możliwość przechowania zakupionego w Mennicy Polskiej złota inwestycyjnego.
Doładowania telefonów online
PKO Finat prowadzi sprzedaż doładowań online do telefonów komórkowych typu prepaid sieci Orange Polska, Polkomtel, T-Mobile Polska, Virgin Mobile oraz Play.
W ramach oferowanego rozwiązania klienci mogą szybko, bezpiecznie i wygodnie doładować sobie lub innej osobie telefon w najpopularniejszych sieciach komórkowych w Polsce.
W celu uzyskania szczegółowej oferty uprzejmie prosimy o kontakt z naszym Działem Handlowym.
Karty podarunkowe
W ramach serwisu bankowości elektronicznej iPKO PKO Finat udostępnia usługę Karty podarunkowe. Są to kody doładowujące konta na platformach z muzyką, serialami i grami takich marek jak: Google Play, PlayStation, Xbox, Spotify, Nintendo, Microsoft.
Karty podarunkowe zapewniają kontrolę nad wydawanymi w Internecie środkami, zwiększając bezpieczeństwo korzystania z rozrywki online.
Płatności za autostrady
Usługa umożliwiająca płacenie za przejazd autostradą dostępna poprzez aplikację IKO.
Forma płatności uzależniona jest od odcinka autostrady:
• automatyczne przejazdy: na autostradzie A1 (Toruń-Gdańsk) oraz A4 (Katowice-Kraków),
• e-bilety autostradowe (e-TOLL): na autostradzie A2 (Konin-Stryków) oraz A4 (Wrocław-Sośnica).
Opcja automatycznych opłat oparta jest na autorskim rozwiązaniu technologicznym. W styczniu 2021 r. usługa została wyróżniona w plebiscycie Cashless Pay 2020.
E-Księgowość
To usługa łącząca finanse z księgowością, umożliwiająca zarządzanie finansami w ramach serwisu bankowości elektronicznej iPKO. Usługa obejmuje:
• Szybkie i wygodne fakturowanie
• Zarządzanie finansami firmowymi zarówno od strony dokumentów księgowych i faktur, jak i prowadzonych rachunków i rozliczeń
• Dodawanie scanów i zdjęć faktur
• Księga Przychodów i Rozchodów
Aplikacja umożliwia użytkownikowi także szybki i łatwy dostęp do danych firmy:
• płatności - należności i zobowiązania wynikające z wprowadzonych faktur
• raporty zarządcze – raport Przychody i Rozchody
• zestawienia – raporty sprzedaży VAT, zakupu Vat i raportu podatkowego VAT
• dochodowość sprzedaży – raporty marży wg produktów i dokumentów
Regulamin usługi znajduje się poniżej w sekcji "pliki do pobrania".
Raporty i Alerty BIK
PKO Finat jest dystrybutorem produktów i usług Biura Informacji Kredytowej. Oferta udostępniana jest w serwisie iPKO PKO Banku Polskiego.
PKO Finat udostępnia następujące produkty i usługi BIK:
1. Raport BIK – dotyczy:
- bieżącego stanu zobowiązań kredytowych z informacją o terminowości ich regulowania, z historią rachunków kredytowych oraz danymi zawartymi w umowach kredytowych,
- stanu regulowania zobowiązań, informacji o zamkniętych lub spłaconych zobowiązaniach jakie znajdują się w bazie BIK.
2. Alerty BIK na rok, wysyłane w formie sms lub/i e-mail powiadomienia dotyczące:
- prób uzyskania kredytu lub pożyczki na dane Klienta,
- pojawienia się zapytań do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor np. w przypadku próby podpisania umowy z operatorem GSM,
- pojawienia się w BIK nowych zobowiązań, opóźnień w spłacie lub wpisu do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor,
3. Zestaw: 1 Raport BIK + Alerty BIK aktywne przez 12 miesięcy.
Skargi i reklamacje Klienci mogą składać w następujący sposób:
1. Na piśmie – osobiście w siedzibie PKO Finat przy ul. Chmielnej 89, 00-805 Warszawa lub przesyłką pocztową za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub posłańca na powyższy adres PKO Finat;
2. Ustnie – telefonicznie pod numerami telefonów infolinii PKO Banku Polskiego 0 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 lub osobiście (po okazaniu dokumentu tożsamości) do protokołu w siedzibie PKO Finat przy ul Chmielnej 89, 00-805 Warszawa, w godzinach 8:00 - 16:00.
3. W postaci elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: wydzial.operacyjny@finat.pl z adresu poczty elektronicznej wskazanego przez Klienta za pośrednictwem serwisu iPKO w związku z zamówionym produktem lub usługą BIK.
Reklamacje są rozpatrywane przez PKO Finat w terminie 15 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji. Termin rozpoczyna swój bieg od dnia następującego po dniu wpływu reklamacji do PKO Finat. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed upływem terminu, a w przypadku odpowiedzi udzielanych na piśmie nadanie w placówce pocztowej wyznaczonego operatora (tj. operatora pocztowego obowiązanego do świadczenia usług powszechnych). Termin, o którym mowa powyżej, może ulec przedłużeniu w sprawach szczególnie skomplikowanych, z zastrzeżeniem, iż nie może on przekroczyć 35 dni roboczych. Jeżeli czas rozpatrywania reklamacji będzie dłuższy niż 15 dni roboczych od daty złożenia reklamacji, Klient jest informowany o przebiegu sprawy i podjętych działaniach. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji może zostać przekazana listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Opis procesu obsługi reklamacji znajduje się w Regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie zamawiania Produktów i usług BIK w Serwisie iPKO oraz w Zasadach przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w zakresie pośrednictwa w zamawianiu Produktów i usług BIK w PKO Finat.
PKO Finat na podstawie przepisów Ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym informuje, iż po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, Klient będący konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, niezadowolony z rozstrzygnięcia sprawy, jest uprawniony do skorzystania z pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym do rozpatrywania wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich z PKO Finat jest Rzecznik Finansowy (www.rf.gov.pl).
Zasady i tryb składania wniosku oraz prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określają Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym oraz Ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Klient ma również prawo skorzystania z możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego umowy zawartej za pośrednictwem Internetu lub innego kanału elektronicznego, za pośrednictwem platformy ODR, funkcjonującej w krajach Unii Europejskiej, dostępnej na stronie internetowej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie zamawiania Produktów i usług BIK w Serwisie iPKO oraz Zasady przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w zakresie pośrednictwa w zamawianiu Produktów i usług BIK w PKO Finat znajdują się poniżej.
- Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie zamawiania Produktów i usług BIK w Serwisie iPKO_17.02.2023.pdf
- Regulamin świadczenia usługi e-Księgowość_04.11.2022.pdf
- Zasady przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w PKO BP Finat_wer.5.0.pdf
- Zestawienie zmian w usłudze e-Księgowosc.pdf
- Prawa przy dokonywaniu płatności w Europie.pdf